RSS 2.0

Under häcken var det fullt med ogräs (Kirskål). Nu har jag täckt över och förhoppningsvis kvävt ogräset med täckbark. Därefter lite mull och sedan har jag sått frön ovanpå.

Som framgår av layouterna har jag tänkt mej en Praktstenört som marktäckare. Eftersom jag inte vet hur den blir i år, har jag satt lite blandade blommor där också.

Runt häcken har jag fixat till gräset lite. Det har gått åt en hel del jord! Inne i hörnet hade jag i höstat satt några Allium. Där har jag också grävt ner mina gamla Dahlior. Jag fick lite lökar i present av Bakker, och de har jag också satt där. Ingen aning om vad det är men det visar sig...

Fröna som jag satte för två veckor sedan har börjat gro lite. Grannarna klagar på sniglar men jag har inte sett några ännu.

Tulpanerna står i full blom och de har blivit så långa att de får det lite svårt om det kommer en åskskur. Det är därför som de kan tyckas lite sneda och krokiga.

Liljorna börjar snart titta upp bakom påskliljebladen.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS