RSS 2.0

Jag fick en del klagomål att sajten inte tycktes fungera alls, om man inte använde Internet Explorer som webbläsare. Jag utvecklar ju allting i MS-miljö, och då ser ju allting fint ut.

Nu var det inte så svårt att anpassa sajten. Jag laddade hem FF och satt en eftermiddag/kväll och gick igenom alla script.

Menyn är uppbyggt med ett generiskt script, som känner av vad man klickar på. Där har IE och FF helt olika sätt att hämta vad man klickat på. Sedan verkar egenskapen "nextSibling" inte fungera i FF, varför jag fick gå kring det problemet på ett något krystat sätt, men det funkar nu.

Generellt i sajten hade jag satt attributet "name" på alla objekt jag vill göra något med. Det funkar i IE, men FF kräver attributet ID.

FF's javapanel varnar hela tiden för att jag försöker referera till olika objekt globalt. Man skall istället använda en funktion som heter getElemenById("namn"). Det är dessutom ett krav, om man skall referera till objekt i andra ramar.

Ovanstående ställde till en del krux i både Webcam och WX-delarna.

Powerpont-presentationerna som ligger bakom mina layouter tyckte FF inte om (eller tvärtom). Nu har jag sparat dem i ett format, som skapar en reservvy för icke-IE-läsare. Den ser inte så snygg ut, men den visas i alla fall.

Jag har nu sett till att folket bakom min väderprogramvara WeatherDisplay länkar till mej från sin hemsida ("featured site"). Man kommer också att hitta mej på Findu och Weather Underground. Däremot finns jag ännu inte i någon sökmotor...

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS