RSS 2.0

Jag har satt en tratt som är 2.5 gånger större än den som regnmätaren hade ovanpå. Det innebär att den fångar 2.5 gånger så mycket regn.  Varje tippning av "gungan" blir nu alltså 0.5/2.5=0.2 mm istället för 0.5. Väderstationen visar alltså 2.5 gånger för mycket men i programvaran har jag minskat regnet med 60%.

Orsaken är att jag har haft problem med att det tar så lång tid innan regnmätaren reagerar. Det lilla regn som kommit i sommar har många gånger inte räckt till för att få något utslag.

För att ytterligare kunna validera det hela, har jag skaffat en vanlig "analog" regnmätare, så att jag kan jämföra. Frågan är vilken som visar mest rätt/fel...

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS