RSS 2.0

Så här inför midsommarhelgen har jag samlat ihop lite bilder på vackra blommor från min trädgård på Granudden i Färjestaden på Öland. Allting ligger minst ett par veckor efter "schemat", så vi lär få vänta på Liljor och Riddarsporrar.

Min webbsajt Cape Pine Garden Project har som målsättning att presentera aktuellt väder och bilder på mina blommor.

 

Det har blivit lite av en tradition, att denna sommarfestliga dag lägga ut lite bilder på vackra blommor som jag har i min trädgård - just vid Midsommar.

Bilderna nedan kommer från mitt fotoalbum, under datum 2010-06-24.


På Facebook finns även ett antal olika album med bilder på blommor
!

Blommor 2011 del 1 | 2 | 3 | 4 | 5 :|: 2010 :|: 2009 del 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 :|: 2008 :|: 2007 del 1 | 2 :|: 2006



Blommorna är, i tur och ordning: Prästkrage, Blodnäva, Pastellackleja, Vallmo, Smörblomma, Borstnejlika, Guldlök, Kaprifol och Regnbågslupin.

Som vanligt bjuder jag här nedan på lite midsommarläsning!

JRCC Online - Sjöfartsverkets blogg om sjöräddningsinsatser i realtid.

Hur blir ditt midsommarväder Här hittar du solen i helgen
Bästa ölen i Midsommar Så fixar du all midsommarmat
Här finns bästa vädret Per Holmgrens väderblogg
Så avslöjar du de falska jordgubbarna Snaps | Pajer | Öl | Färskpotatis
Här blir det sol i Midsommar Nu slår svenskarna vad om helgvädret
13-dygnsprognosen Badtemperaturer
Här kan du fira Midsommar Gratis glass när hamnen invigdes
Sommar är lika med brott Lyxyacht på besök i Kalmar
Brist på Jordgubbar i Midsommar Fira Midsommar med knölar och vin
Välj rätt öl i sommar Drycker till midsommarmenyn
DN-test: Midsommar Här kör du säkrast i Midsommar
Klassisk svensk Midsommar väntar Så firar du, eller bojkottar, Midsommar i stan
Rusets dödliga helg Midsommar-quiz
 
Bloggar.se:   Midsommar, Blommor, Midsommarblommor, Midsommarblomster, Öland

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  1   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS