RSS 2.0

Jag hörde på Ekot igår att LVB på kronobergspolisen jämförde gårdagens storm med Per - i vart fall när det gäller antalet larm. Det är märkligt att vårt samhälle är så enormt sårbart. Det är ju inte precis första året det stormar i sydsverige. Trafikolyckor rapporteras det om. Folk som fastnar i millånga bilköer, som orsakas av träd som ligger över vägen. Det var nog en himla tur jag inte åkte till stugan som jag funderat på att göra tidigare. Där har det faktiskt blåst en hel del idag - 18,2 m/s kl 06:21, 13,4 m/s kl 15:14 Jag har en egen väderstation och fem webbkameror så att jag kan hålla koll!

Aftonbladet rapporterar om tusentals människor som är utan ström. Elnätet är väl det första som tar stryk - sedan blir det kedjereaktion: tågtrafik och i viss mån telefon är beroende av el. Det tar tydligen tid innan man hunnit röja upp. Varför skall kraftledningarna sitta på stolpar egentligen?

Men nu kommer alltså våren! Jag var tydligen lite för tidigt ute häromdagen- det skall vara 7 dagar i rad med plusgrader i snitt. Fast min kollega och granne brukar säga, att det säkraste vårtecknet är den svenska uttagningen till melodifestivalen - fast nu vet man inte riktigt vilken av deltävlingarna man skall räkna. Markus Larsson i Aftonbladet skriver, tydligen på begäran, en krönika utan egna åsikter. Jag tycker att en krönika utan åsikter är som .... ja fyll i själva.

Den här veckan avstår jag nog själv från att ha åsikter innan tävligen gått av stapeln - det var någon förra veckan som menade att man inte har många hjärnceller om man försöker sia om utgången och tala om egna favoriter - innan man hört de 8 bidragen. Vanligen brukar endast en sak stämma  - det som tidningarna tror och skriver slår aldrig in. Förra veckan hade jag precis rätt - utan att ens ha hört låtarna. Nybörjartur?

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS