RSS 2.0

Nu kommer våren!

Om jag kikar lite på datat från min väderstation, ser jag att dygnsmedeltemperaturen de 4 senaste dagarna minsann har varit över 0°C. Detta har hänt tidigare i år, men enligt SMHI kan våren inträda tidigast 15/2. 18/2 noterades dessutom årets värmerekord, hela 11,0°C.

Dessutom behöver man ju ut och röra på sig en aning. Det skadar inte med lite uppfriskande trädgårdsarbete. Det finns en hel del att göra i trädgården också. Om jag kikar lite i mina webbkameror så ser jag att det behöver rensas, framförallt utanför Altanen. Förra årets Trädgårdsnejlikor har jag inte rensat bort - trodde de skulle vissna ner av sig självt. Men det blev som bekant aldrig någon finter så där står dom. Och just nu är de i vägen för Snödroppar, Vintergäck och Krokus. Några av de andra planteringarna, de som inte syns i kamerorna, behöver också rensas, så att jag får plats med mina nya växter.

Dessutom måste jag beskära mina Fjärilsbuskar snart (skall enligt uppgift göras i mars).

I så fall får jag åka ifrån min förodling som jag har i köket. Men det skall säkert gå fint. Jag fick brev från Lund idag, där man bad så mycket om ursäkt (fast det inte är deras fel att brevet med alla frön kom bort). Man skickar mej nu det som finns hemma, övriga sorter har de beställt från England - vilket dessvärre tar tid. Jag vet att just ett par sorters Astrar som jag behövde var slut. Nåväl, jag är ju ändå ganska tidigt ute så det löser sig säkert. Tänkte bara låta fröväxterna passera det allra klenaste stadiet, innan det är dags att åka till Mor och ta hennes uteplats i anspråk. Jag har ett litet miniväxthus där med plats för 18 pluggboxar (fast jag har 25 stycken här hemma).

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS