RSS 2.0

Sveriges långsmalaste ö är verkligen känd för sitt omväxlande väder. Vintertid inträffar ölands-fåken, men den glömmer vi nu!

Sommartid brukar Öland toppa ligan över soltimmar. Vår och försommar brukar vara mycket torra, så även i år. Maj bjöd på 9,2 mm och juni hittills 12,6, För min trädgård innebär det bevattning, t ex har mina acklejor i år varit väldigt hoptorkade och fula.



Växter som blir höga, nu talar vi 2-3 meter över backen, måste stödjas - annars går det åt fanders! Igår kom en åskskur med lite regn - 2,2 mm. Nu  har jag bundit upp mina riddarsporrar, men det räckte inte. Det var rena turen att jag nyss hade anlänt till stugan för det sedvanliga midsommarfirandet.



Här ser du min vädergraf över måndagen den 18:e juni 2012. Nu krävs det inte mycket blåst för att växterna skall lägga sig. 22 knop låter inte mycket, men räcker mer än väl.

Idag skiner solen igen fast det fläktar friskt.
 

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS