RSS 2.0

Jag vet faktiskt inte vad som hände. Framåt eftermiddagen vaknade sajten till liv igen. Servern hade startat igen och med den även routern och modemet (startas av datorn när den bootat). Något hade uppenbarligen gått snett i omstarten, och RAID-diskarna var i repair mode. Nu har jag tagit bort den nyligen införda omstarten av modem och router, vilket uppenbarligen vållat mer problem än den var tänkt att lösa.

Däremot har min radiodator hängt sig riktigt ordentligt. Den har nog fått en och annan omstart för mycket på för kort tid. Jag kan ändå inte låta bli att fundera över om det faktiskt inte var min reboot som orsakade problemet, utan kanske någon form av nätstörning.

Jag får åka till Öland i helgen och starta om radiodatorn, om det låter sig göras. Annars får jag kassera den och istället köra radio från huvudservern. Det kräver dock lite extra doningar, som t ex USB-kablar 2x10m plus lite extra USB-ingångar. Vi får hoppas jag slipper det...

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS