RSS 2.0

Idag har jag tagit bilder på förodlingen och gjort lite kompletterande beställningar.



Bilderna ovan är, från vänster till höger, återfinns i mitt Fotoalbum under dagens datum.

  • Azurriddarsporre - Delphinium tatsienense 'Sky Lights'
  • Kinesisk Riddarsporre - Delphinium grandiflorum 'Dwarf Blue Butterfly'
  • Okänd 50-årspresent
  • Rudbeckia - Echinacea x hybrida 'Paradiso'

Övriga sorter, som ännu inte grott, har jag inte tagit några bilder på.

Jag har gjort en kompletterande beställning hos Impecta. Nedanstående sorter har jag redan satt i mina pluggboxar, men i ett par fall gick det åt flera frön än vad jag räknat med. Jag behöver komplettering, dels för att fylla i de hål där det inte gror, dels för bakgården.

  • Aquilegia chrysantha 'Yellow Star'
  • Aquilegia cultorum 'McKana Giant'
  • Aquilegia vulgaris
  • Delphinium tatsienense 'Sky Lights'
  • Delphinium grandiflorum 'Dwarf Blue Butterfly'
  • Delphinium cultorum Belladonna 'Bellamosum'
  • Echinacea x hybrida 'Paradiso'

Jag har även beställt lite olika sorter från Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik i Lund. Det rör sig mest om sommarblommor, såväl ettåriga som perenner, som jag tänker sätta direkt i rabatten "Bakgården".


  • Blandning, Blomster-, Äng
  • Blandning, Blomster-, Slingerv
  • Blandning, Sommarbloms-, bl fä
  • MIXED ANNUALS
  • Rosenskära, Vega Mixture
  • Mix-Blomsterängblandning
  • Mix-Slingerväxter, mix
  • Mix-Rabattblommor, låga
  • Mix-Sommarblommmor medelhöga
  • Mix-Snittblommor, höga
  • Dianthus-Trädgårdsnejlika, mix
  • Hollyhock Giant Single Mixed

Slutligen har jag beställt några enstaka sorter från Jennys Frön & sånt. Hon har en del ganska speciella sorter som man inte gärna kan vara utan :-)


Akleja 'Origami Mixed'
Akleja 'Blue star' Clematis species mixed Stockros 'Happy lights mixed' Höstflox ‘Century Hybrids’ Linaria Aeruginea ‘Neon lights’

  • Akleja 'Origami Mixed'
  • Akleja 'Blue star'
  • Clematis species mixed
  • Stockros 'Happy lights mixed'
  • Höstflox ‘Century Hybrids’
  • Linaria Aeruginea ‘Neon lights’
Bloggar.se: förkultivering, frö, växter, blommor, trädgård


Mina tidigare inlägg i ämnet:

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS