RSS 2.0

I Aftonbladet läser jag att SMHI varnar för kraftiga skyfall över Svealand. Enligt samma tidning har det idag regnat mycket i Solna. Det ser även ut att kunna blåsa en hel del i morgon också!

Här i Färjestaden på Öland har jag min sommarstuga på Granudden. Här har det hittills idag kommit över 50 mm regn. Jag har en egen väderstation på nätet som du kan kolla av i realtid.

Som jag skrev i mitt förra inlägg, har det under ett par timmar kommit regn i stora mängder samt även hagel stora som ärtor. Nu verkar det ha mattats av en aning, men den stora snurran har inte kommit in här vad jag kan se på radarn.

Mina blommor har dessvärre tagit en hel del stryk, speciellt mina långa Riddarsporrar klarar inte dessa påfrestningar.

Barometern skriver att Ölands Köpstad i Färjestaden är översvämmad!



 
Bloggar.se:   Väder, Färjestaden, Öland, Skyfall, Åskskurar, Åska, Hagel

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS