RSS 2.0

Även om det, förvisso, är härligt att ligga i solen och gå ned till Kalmarsund (ca 80 meter från staketet!) och ta sig ett dopp då och då - kan det inte skada att det kommer lite regn. Nu hade det inte kommit regn sedan 21 juni här i Färjestaden.

Idag kom det en rejäl åskskur, det blev ca 5 mm på en timme. Enligt väderradarn så verkar det vara mera i antågande, även om solen just nu har kommit tillbaka (tillfälligt?).

Nu slipper jag vattna mina blommor idag! Jag har dessutom varit förutseende nog, att lägga på gräsgödning (Stroller), det gjorde jag igår.

De senaste veckornas värmebölja har satt rejäl fart på tillväxten hos mina blommor. Jag bedömer att allting kommer ett par veckor försenat i år. T ex kom mina Liljor för ett par dagar sedan. Det vanliga brukar vara att de visar sig till Midsommar.

Så återstår det bara att ta den sedvanliga turen i Trädgården och se till att inget har lagt sig ner. Jag har ju en hel del ganska högväxta arter, t ex Riddarsporrar, Stockrosor, Liljor, Studentnejlikor mm.

Tänkte egentligen ta några bilder idag men hann inte det innan regnet kom. Just nu ser det kanske inte så vackert ut, eftersom trädgården mest påminner om en "dränkt katt". Jag återkommer! För en vecka sedan, när jag kom hit efter att ha jobbat veckan efter Midsommar, så låg det en massa Riddarsporrar platt på marken. De är nu uppbundna, men några av dem ser en aningen krumma ut nu.

Ta gärna en kik på min webbsajt. Jag har:

Bloggar.se:   Regn, Åska, Åskskur, Nederbörd, Trädgård, Färjestaden, Öland

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS