RSS 2.0

Snön börjar smälta undan i trädgården vid min sommarstuga på Granudden i Färjestaden på Öland.

Och jag kan se i mina webbkameror (främst dagtid då bilderna är live - annars hänvisas till historiken), att en och annan snödroppe tittar fram. Visserligen rör det sig om synnerligen suddiga bilder, men jag tror att jag gör rätt i att utropa vårens ankomst till Öland.

Visserligen såg jag i väderprognosen att det skall bli minusgrader natten till söndag, men i övrigt vankas det någon enstaka plusgrad.

Kika gärna in på min väderstation i stugan.

Nu väntar vi bara på lite Krokus också. Det kanske dröjer ett par veckor, men sedan börjar det bli dags att återigen åka till Öland och ta bilder till mitt fotoalbum. Tills dess får jag hålla tillgodo med förra årets favoritbilder, då det iofs inte blev så mycket Krokus pga bakslaget - men kolla här då!.

Samtidigt hälsar jag till er andra som skriver om ungefär samma sak!


 
Bloggar.se: snödroppar, trädgård, lökar, granudden, färjestaden, öland, webcam, vårtecken

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS