RSS 2.0

Så har vi då hört hela årets startfält. Möjligheten att nästa deltävling skulle ha något bättre att bjuda på, den finns inte längre. I det ljuset kanske man i år har för stora förväntningar på årets fjärde och sista deltävling. Något säger mej att den nog blir något av ett anti-climax.

  • Star pilots - Higher
    "Det börjar bra, nästan intressant, ja ja - men nästan lite väl bekant..." Bortsett från det så är väl det här bidraget inte helt utan chans, även om det inte utmärker sig på något sätt.
  • Sarah Dawn Finer - Moving on
    En powerballad som dock ter sig lite blek. Men jag får väl komma med den sedvanliga brasklappen - jag har bara hört 60 sekunder och inte sett framträdandet. Helt klart är SDF den i särklass bästa artisten i kvällens startfält, och förtjänar inte att bli uträknad i förtid.
  • Malena Ernman - La Voix
    Operaschlager? Chanslös i mina ögon (och öron).
  • Thorleifs - Sweet kissin' in the Moonlight
    Jag har tidigare sagt, vad jag anser om dansbandsmusik i allmänhet. Det här bidraget ger mej ingen anledning att ändra på den saken. Detta trots att bidraget inte är helt utan ABBA-inspiration - lyssna på saxarna och pianot! Det räcker dock med en Waterloo.
  • Agnes - Love Love Love
    En omåttligt populär tonårsidol som sjunger en låt, som inspirerats av tider då discoscenen dominerades av giganter som Donna Summer och The Pointers Sisters. Musikstilen är i min smak - artisten aningen blek denna vecka (det ryktas om röstproblem). Om inget katastrofalt inträffar, borde hon dock gå vidare.
  • Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går
    En ballad måste vara engagerande. Det är inte den här. Gå i frid.
  • Next 3 - Esta Noche
    Latino Hip Hop. Låter som en halvgardering i mina ögon, som dock inte slår in. Jag brukar säga att Hip Hop har sin givna publik - låt oss bara hoppas de förblir en minoritet.
  • Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly
    Sahlene har alltid hört till mina favoriter. Men den här låten? Nej den är chanslös.

Vilka skall då vidare i denna deltävling? Jag lägger min röst och sätter en slant på Agnes och Sarah Dawn Finer. Sedan blir det svårt. Agnes är folkets favorit, om man får tro webbtidningarnas omröstningar. SDF ligger också bra till just nu, så även Thorleifs...


Mina tidigare inlägg om Melodifestivalen finns under kategorin med samma namn. Kommentera gärna!!

- Sluta klaga!
- A star is born
- Lättröstat men svårtippat

Bloggar.se: , , , Intressant

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS