RSS 2.0

Mitt trådlösa nätverk i stugan har ballat ur. Det började med ett mail som sa att min väderstation inte uppdaterats de senaste 4 timmarna. Mycket riktigt - min gamla dator, vars enda uppgift nu är att läsa data från väderstationen, var inte längre nåbar. Ja den kan ju ha hängt sig, men det mest troliga är förstås att det trådlösa nätverket har tappat kontakten.

Nåväl, jag kunde fortfarande nå min nya dator, den såg helt ok ut. Routern kunde jag också nå. Försökte lite omstarter och diverse andra trix, vilket så småningom ledde till att även den nya datorn tappade kontakten.

Om jag till att börja med var tveksam om jag skulle behöva åka till Öland för att göra något åt detta, så är det hela numera avgjort. Jag kan inte låta min webbserver ligga nere en hel vecka.

Detta är lite tråkigt, speciellt med tanke på att mitt seriella kort som jag beställde i tisdags ännu inte kommit. Det gick iväg fredag EM från Malmö så jag lär ha det på måndag - lagom tills jag är tillbaka på jobbet igen :-(

Jag får bita i det sura äpplet och pallra mej iväg till öland under lördagen. Iofs gillar jag sura äpplen...

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS