RSS 2.0

För bilder, se mitt förra inlägg. Nya bilder kommer i morgon (om jag får ordning på bloggen efter plattformsbytet).

Alpaster
Komplettering satt, en påse. Nu är de två pluggboxarna nästan fulla.

Benary
Resterande frön satta. Nya på väg från England. 1/3 av fröna har grott hittills.

Luktaster
En halv påse satt. Nya frön beställda från Impecta. Gror  ungefär lika bra som Benary.

Aster 'Indian Summer'
Gror dåligt. Jag har beställt nya från från Lund.

Hollyhock 'Giant Single Mixed'
Nya frön på väg både från England och Lund. Jag har en box satt med ca 1/3 plantor. Jag skall sätta en box till.

Stockros 'Happy lights mixed'
Börjar ta sig bra. Jag väntar med att sätta resterande frön.

Alcea Rosea Ficifolia
Jag har flyttat på "dubbla" plantor, så att jag har en i varje hål. Det återstod ca 5 hål, där jag satt nya frön. Nu har jag slut på den här sorten, men det ser ut som att jag får hela boxen full.

Riddarsporrar 'Delight Mix'
Pluggbox nr3 har tagit sig bra, det fattades i 7-8 hål, där jag satt lite nya frön. I box 1-2 fattades det i två hål. Det ser ut som att jag får 3 fulla boxar. Jag har dessutom gott om frön!

Delphinium 'Sky Lights'
Det har kommit upp i alla hål utom ca 3st. Jag har beställt en ny påse från Impecta.

Evening Primrose 'Sunset Blvd' och Nattljus, Apricot Delight
Tog sig bättre vid andra försöket, men inte helt ok. Jag har beställt två påsar av varje från Frö med posten.

Vanligt Nattjlus
Här har jag satt resterande frön. Det räckte inte till alla hålen, så jag har beställt två nya påsar.

Blodnäva
Den har grott över hälften, men jag har beställt nya frön från Impecta.

Rudbeckia 'Brilliant Star' (Suttons) 
Något enstaka hål behövde komplettering.

Rudbeckia 'Starlight' (Lord Nelson)     
Något enstaka hål behövde komplettering.

Röd solhatt 'Primadonna Rose Improved'  
Något enstaka hål behövde komplettering. Jag hittade ett par Nattljus (nedan) som jag flyttat till rätt rad (delad box).

Nattljus 'Yellow Queen' (Suttons)    
Den har inte kommit mer än ½ av de frön som sattes. Jag satte bara ett frö i varje hål. Jag har därför beställt två nya påsar från Frö med Posten.

Klicka vidare till min kategori: Trädgård (Garden)

 

Bloggar.se:   frö, förkultivering, förodling

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS