RSS 2.0

Som vanligt har Aftonbladet haft en omröstning. Där slår man fast att "Androla" och Ola går vidare till Globen. Inför utslagstävlingen sedvanligt vapenskrammel. Carola gjorde ett utspel om Nordman (fast nu har de visst slutit fred?). Jag måste erkänna att jag egentligen inte bryr mej om vilka av dessa två som går vidare - inget av bidragen tilltalar mej. Fast visst är det något klassiskt över mötet mellan "Gud och Helvetet" (även om jag i viss mån tycker tidningens beskrivning är en smula spektakulär). 

Någon kommenterade i min blogg för några veckor sedan: "Sanna sjöng sig till Globen - Carola skrek sig till Kiruna". Nu är hon där. "Carola har mest att förlora" är dagens citat - så sant som det är sagt.

Artisterna klagar på att nervpressen är för hård i SVTs utslagstävling. Bra TV, jovisst och har de inte läst reglerna innan de anmälde sig?

Pudlarna och E-type har inget att hämta i mina ögon. Jag gillar E-type men vad sysslar han med?!

Nu är det tydligen inte bara jag som bloggar om Melodifestivalen - det måste vara vårens populäraste ämne!

Jag måste erkänna, jag har ingen aning om hur det går. Det kanske heller inte blir helt rättvist, pga utslagstävlingen (jfr amerikanska presidentvalen förra gången). Men jag skall säga vilka artister som jag kan acceptera som finalister.

Ola - helt ok.
E-type & The Poodles - nä den låten säger mej ingenting (och jag har inget minne av den heller)
Sibel - ja hon var rätt ok tycker jag
Androla - helst inte men jag får nog acceptera att svenska folket ändå röstar fram paret
Nordman - nej detta är inget för mej (fast det får gärna slå ut Androla!)
Caracola - ja de var också bra tycker jag
Thérèse - inget minne av hennes bidrag (säger nog allt)
Suzzie Tapper - inte min smak

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS