RSS 2.0

Eftersom jag hade oturen att bli av med en beställning från Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik så har jag följande handlingsplan:

a) Jag förnyar beställningen därifrån (det lär dröja minst ett par veckor innan jag får den leveransen)
b) Jag beställer "reserv"-frön från annat håll

Från Frö med Posten:
3 Riddarsporre, Delight Mix
1 Nattljus, Sunset Boulevard
1 Nattljus, Apricot Delight
1 Nattljus, gul, storblommig
1 Sömntuta, Vivid Mix
1 Sömntuta, blandade färger
1 Sömntuta, 'Mission Bells'
1 Nejlika, trädgård, bl färger
1 Borstnejlika, Herald of Spring, tidig bl färger
1 Borstnejlika, Superb Mixed

Från Impecta:
1 Delphinium grandiflorum 'Dwarf Blue Butterfly'
1 Delphinium tatsienense 'Sky Lights'
2 Aster novae-angliae
3 Geranium sanguineum 'Vision Violet'

Tidigare har jag berättat om att sätta två boxar med Nattljus (en av varje sort). Men nu tänker jag ha tre olika sorter och då sätter jag halva boxar. Den fjärde halvan blir Blodnäva. Jag har dessa två blommor vid Björken och Altanen och det kan alltid behöva kompletteras en aning efter vintern. Förra året fick jag köpa plantor och jag tänkte slippa detta i år. De oranga nattljusen är höga och dem tänkte jag sätta längre in mot björkstammen, medan de låga sitter längst ut sedan tidigare.

Jag hade "bara" beställt 4 påsar med 'Delight Mix' från Lund och det skall räcka till 3 boxar. Jag beställer 3 påsar till så är jag säker på att jag kan få en planta i varje plugg.

Sömntuta hade jag ändå tänkt att beställa, så jag passar på att göra detta samtidigt.

Hittade en Aster Nova-angliae på Impecta, dock ingen alpaster men det gör inte så mycket.

Nejlikorna behöver jag också som reserv.

Nåväl, nu har jag helgarderat mej och det kan verkligen behövas. Några av sortern borde redan ha varit i jorden!

Till sist vill jag säga, att butiken i Lund inte kan hjälpa att Posten slarvar bort deras leveranser.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS