RSS 2.0

Förra helgen var jag 4 dagar på Öland och satte lökar!

Jag har redan tidigare i bloggen berättat om vad jag köpt. Det blev lite till! Vid besöket på Ölands Plantskola i Färjestaden, där jag skulle köpa några säckar jord, blev det även lite extra Snödroppar och Sommarsnöklocka - mest som komplettering där det redan fanns.

Nu återstår bara arbetet med att uppdatera sajten med alla nya blommor, men det kommer nog att ta sin tid.

Staket, vänster och höger
Här grävde jag ur bakdelen mot staketet och satte mina 200 Narcisser.
Framför dessa en rad med Hyacinter.
Där Kärleksörten förut fanns, satte jag Kejsarkrona och planterade om mina Echinacea (2 grupper). Runt dessa grupper en fyrkant med 16 Hyacinter.
I mitten grävde jag ur allt och satte lie nya Sommarsnöklocka, Berglilja, Stjärnhyacint, Snödroppar. Befintliga lökar speds ut över "rutan". Nya Allium Purple Sensation. Befintliga Temynta planterades om.
Alla smålökar som grävdes upp spreds ut över landet. Jag har även kompletterat med lite Vårstjärna och Dvärgiris.

Staket, vänster
Här stack jag hål med min "pinne" och satte i ca 100 nya Irisar i framkanten.

Staket, höger
Framför Narcisserna blev det även lite Pärlhyacint.
Här grävde jag även ur framkanten och fick loss ett stort antal Narcisser och annat. Dessa har jag fördelat till bakkanten och till den nya rabatten "Kärleksört" på norra gaveln.
I framkanten här satte jag Irisar, ca 230 st, varvat med Tulpaner i två höjder.

Norra gaveln (Kärleksört)
För en tid sedan flyttade jag 4 grupper med Kärleksört hit. Här hade jag sedan tidigare grävt ett hål för min antennmast. Nu har jag kompleterat med de Narcisser som blev över när jag grävde ur plus en del oidentifierade smålökar.

Vinkel
Här har jag kompletterat de två grupperna med Sommarsnöklocka och Stjärnhyacint med Allium Purple Sensation.

Altan
Här har jag satt lite nya Irisar under Astrarna. Framför dessa en liten rad med Allium Fyrverkeri Mix (16st) samt en stor rad med Guldlök och Berglök.

Rosbuske
Under busken satte jag 100 blandade anemoner.

Björk
Här har jag satt drygt 150 Dvärgiris runt om, längst ut mot gräskanten.
Innanför plantorna längst ut satte jag Guldlök och Berglök och innanför dessa 16 st Allium Fyrverkeri Mix.
Innanför dessa satte jag ca 100 Irisar.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS