RSS 2.0

I vart fall är semestern slut!

Vet inte om jag vågar mej på en summering av projektet, men ... Det mesta har väl fungerat rätt så bra. Våren fick sig en långsam start och allting är ungefär en månad försenat. Det mesta som jag planterat har kommit upp, med ett par undantag. Ranunklerna torkade nog bort. Det är ganska hett vid altanen och det kom bara ett tiotal av totalt 100. Vet inte om jag skall sätta likadana igen och hoppas på bättre tur..

Som jag kanske skrivit tidigare har björken blivit lite tråkig så här på sommaren. Tänker göra något åt detta till hösten.

Sommartorkan tog gräsmattan som jag la så mycket jobb på :-) Frösådden gick sådär, först för kallt i jorden och så torka. Nu har jag sått igen, men nu skall det tydligen bli varmt och torrt igen. Nu kan jag inte vara här och vattna varje dag så hoppas det klarar sig. Annars blir det dåligt med stockrosor nästa år. Jag har även sått lite frön för Honungslök och "Kleopatras nål" (hoppas det funkar!). Under häcken blev det inte mycket som grodde. Skall nog köpa plantor istället...

Det finns en del som återstår. Kärleksörten kommer om en månad och höstfloxen kommer snart i blom. Vid kamerorna så kommer mina Gladioler att slå ut (syns inte i bild av förklarliga skäl). En del fröväxter återstår.

Rent tekniskt har det väl fungerat. Kameror går utan problem, väderstationen har jag haft lite strul med dock. Har fått byta vissa delar men nu funkar det i alla fall. Webbsajten har jag jobbat en hel del med och fått till alla vädersidor med "framebreakers" och länkar kors och tvärs.

Nu skall jag sätta mej och fundera på vad som skall beställas till hösten. Jag tänker komplettera under björken med lite ytterligare krokus. Sedan skall jag utöka med Iris, Sidenört, Blodnäva, Ixia, Sparaxis och Nattljus. Vid altanen så sätter jag nog en ny laddning med Ranunkler, men garderar mej med Ixia.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS