RSS 2.0

Prognosen är "lurig" enligt Aftonbladet. Det kommer att ske en frontpassage, men hur mycket regn & rusk den för med sig är vädermodellerna och meteorologerna oense om. Jag använder mej sedan många år tillbaka av vackertvader.se . Den kombinerar prognoser från Yr, SMHI och FMI. Just nu toppar temperaturen idag torsdag med 24°, Midsommarafton med 26° samt Midsommardagen med hela 28°. Detta enligt YR som jag brukar lita mest på och som erbjuder timme-för-timme-prognoser.
 
Prognosen är för platsen Talludden. Jag håller till på Granudden, ca 100-200 meter söder därom.
 
Sedan 2006 har jag haft en egen väderstation här på Granudden. Den som vill ha uppdaterade väderbulletiner från #Granudden i #Färjestaden på #Öland kan även följa mitt Twitter-flöde @sm6gxq.
 
Värme är inte enbart av godo. Jag har i år fått min skuggande björk nedsågad och det gör att det är svårt att hitta naturlig skugga på tomten. Dessutom är allting väldigt tort på Öland i år efter flera veckor av torka. Kommer det regn på söndag morgon så är jag den förste att hurra. Jag har massor av blommor i min trädgård som är väldigt törstiga!
 
PS:: Aftonbladet skriver nu att "Smålandskusten kan få 33-34 grader. Det kan t ex gälla Oskarshamn där prognosen verkar säga så under fredagen men under lördagen blir där regn istället.
 
PPS:: Nu har jag kollat den senaste prognosen. Jag hade befarat att ovanstående var ett luftslott, men icke. Snarare har temperaturerna justerats uppåt!
  • Midsommarafton 28 grader
  • Midsommardagen 31 grader på eftermiddagen!
  • Söndag, ja då är vi tillbaka på 20 grader och risk för åskskurar...
Jag förstår bara inte hur jag skall orka inta sedvanlig midsommarföda och d.o. dricka i denna värme :-)
 

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS