RSS 2.0

I min egen alternativa verklighet (!) gick nedanstående bidrag till Final respektive Andra Chansen. "Som vanligt presenteras finalisterna utan inbördes ordning".

Finalister

Andra chansen

Rent filosofiskt, om det finns flera (rentav oändligt många) alternativa verkligheter, är den vi (du som läser det här och jag) delar den som är mest verklig? Svaret är självfallet Nej, men det är den enda verkligheten vi känner till. Hurvida det finns andra planeter som Jorden, där det rentav kan finnas liv - det är en helt annan fråga! (92 % av Aftonbladets läsare tror på det) En alternativ verklighet finns här och nu, fast i en annan dimension, liksom ...

Jag har i alla fall lyckats pricka 5 av 8 finalister genom direktkvalificering (markerade med fetstil). Ytterligare två av mina favoriter gick till Andra chansen. En, nämligen Velvet, blev enligt mitt tycke utslagen alldeles för tidigt. Däremot har vi i finalen redan fått opera och hårdrock :-(

I Andra chansen tror Aftonbladets läsare på Star Pilots och SDF. Experterna tycks faktiskt tro samma sak. Som jag skrev i mitt förra inlägg, hoppas jag på Lili & Susie och Amy Diamond. Vi får se hur det går!

Om jag nu skall försöka sammanfatta. Av de numera 11 (!) finalisterna, finns det ett par låtar som utmärker sig riktigt ordentligt.

  1. Molly Sanden - Så vill stjärnorna
    En riktigt gripande och stark ballad, sjungen av en mycket ung tjej med mycket stark röst. Min favorit. Och jag tycker hon skall sjunga den på svenska!!
  2. Agnes - Love, love, love
    En taktfast discolåt för oss som var med på 70- & 80-talet. Men hur hade den låtit i Perellis version?
  3. Alcazar - Stay the night
    Alcazar har egentligen "jobbat ihop" till en seger. Skall det lyckas denna gången?

Mina tidigare inlägg om Melodifestivalen hittar du här:

Därför gör Idol-artisterna succéSaknar du Carola? SDF hetsas av SVT
”Sarah Dawn Finer lämnade repet i förtid”"Jag mådde så jävla dåligt"De går till final
 Här hånas schlager- profilenFiaskovarning för BWOIngen mellanakt
Så gick det i tävlingens delfinalerSDF tvingas vila röstenKrya på dej!
Hälften som röstar kommer inte framL&S mötte Kolmårdens vargarArtisterna rasar
Till slut fanns det bara två vinnareBWO: Vi vill inte vinnaFinalfältet spikas
Rödgröna ledare på MelodifestivalenAndra gången gilltMelodifestivalsajten
Diamond populär i NorrköpingAgnes årets bästa bidragSDF missar genrepet
Sista chansen för BWOAllt om MelodifestivalenRödgröna ledare
BWO tror inte på segerRöstproblem för favoritenMedes sexskämt

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS