RSS 2.0

Frågan är inte lätt att besvara. Det är svårt att sia - i synnerhet om framtiden. Hur Europas folk röstar i ESC är i princip omöjligt att förutsäga. Det svenska folket brukar vara aningen mera förutsägbart, men en och annan sk skräll brukar varje år serveras oss som envist försöker lista ut hur det går.

Det är en sak vad man tror och en helt annan vad man hoppas på. Om jag tvingas välja (denna deltävling känns faktiskt som det alltför bekanta valet mellan pest och kolera), så lägger jag min röst på Måns Zelmerlöw och Jennifer Brown. När man inte hittar låtar som håller yppersta kvalitet, måste man satsa på artister som gör det. I mitt förra inlägg har jag lyssnat och kommenterat alla bidragen.

Måns lär gå vidare (i tidningarnas omröstningar får han just nu mer än 40% av rösterna!), annat vore ytterst märkligt. Kampen om den andra finalplatsen är mycket oviss. Jag befarar att Markoolio har tillräckligt många anhängare, som är villiga att slösa sin röst på honom, oavsett kvaliteten på hans bidrag. Men det kan lika gärna bli HEAT, vilket ändå vore mindre katastrofalt.

Skall man däremot tro på experterna (?) så vinner Måns knappt men på andra plats kommer Cookies 'n beans medan tredjeplatsen delas mellan Amy Diamond, Lili och Susie samt HEAT

Men, som jag skrev tidigare, detta luktar mer och mer ett mellanår för Melodifestivalen.


Mina tidigare inlägg:
- Cirkusen rullar vidare
- Helt rätt av SVT
- Men, hur svårt kan det va'?
- Rätt låtar vann!
- Från Emilia till Alcazar
- Folket mot experterna - vem vinner?
- Nu börjas det igen...

Bloggar.se: , , , , , Intressant

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS