RSS 2.0

Jag håller inte med om att årets upplaga av Melodifestivalen är så dålig som "alla" säger! När man skriker ut att man vill ha licenspengarna tillbaka, handlar det mest om sensationsjournalistik. Kvällspressen fortsätter dessutom att tjata på temat "Röstningkrångel" - hur svårt kan det va'?

Vi har haft tre härliga deltävlingar med allting som hör Melodifestivalen till. Att sedan allting inte kan bli som förra året, eller förrförrra - det förstår väl varje normalbegåvad människa. Nya tider - nya artister - nya låtar - nya skandaler.

Till Globen har hittills gått, från:
- Deltävling 1: Emilia och Alcazar
- Deltävling 2: Måns och HEAT
- Deltävling 3: Molly och EMD

I Andra Chansen möts:
- Scotts
- Caroline af Ugglas
- Amy Diamond
- Lili och Susie
- Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox
- BWO

Och då vill jag bara påminna om att vi har en deltävling kvar. Det enda jag vill klaga på är att Velvet inte gick vidare :-)

Till sist några ord om dagens höjdpunkt- Molly Sandén. Så här skrev jag i mitt förra inlägg:

Hon är en precis lika oslipad diamant som Carola var den magiska kvällen då hon tog hem samtliga 12-poängare. Och inte sedan dess har jag sett en vinnare utstråla en sådan stark och vacker lycka. Jag tänkte för en stund "hur skall hon klara av att gå upp och sjunga nu". Men som det proffs hon redan är, går hon upp och sätter låten - ännu en gång! Wow!

Aftonbladet basunerar ut "Mollys finalskräll" - i mina ögon ingen skräll alls. Och jag protesterar å det allra skarpaste mot Markus Larssons rubrik: Vällingschlager. Nej i kväll har vi bevittnat något historiskt - det är inte varje dag man får vara med när en stjärna föds.


Mina tidigare inlägg om Melodifestivalen finns under kategorin med samma namn. Kommentera gärna!!

- A star is born
- Lättröstat men svårtippat
Bloggar.se: , , , , , Intressant

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  4   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer
Postat av: Patrick

Molly är en söt liten tjej som tyvärr sjöng fel låt för henne, passade inte hennes röst. Trodde faktist BWO skulle knuffa henne till andra chansen.



Hon är en dålig Sanna kopia (light-verson)

2009-02-21 @ 23:07:10
Postat av: Ilsken avgiftsbetalare

Jo, jag har all rätt i världen att gnälla på SVT när man utökar ett redan kritiserat utslagssystem från att bara gällt i A.C. till att även användas i del och huvudfinalen. Då det ger ett vansinigt val när man måste välja mellan två av sina egna favoriter så är det helt förkastligt. Om man nu vill ha den här extra röstningen så halvera startfältet enbart baserat på antal röster istället för dessa ointressanta och djupt orättvisa dueller.



Molly sopade banan med ett underpresterande BWO, pretto-Bard kan gnälla tills han blir hes. EMD var väl så där , jag hade hellre sett Rigo & Co i final då det bidraget var det enda med lite drag i.

2009-02-22 @ 01:08:54
Postat av: Peter Lindquist

Jag saknar Sanna Nielsen i årets startfält. Men nu är hon inte med och det lämnar utrymme för Molly. Det går inte att jämföra, men faktum kvarstår: Molly var bra.

2009-02-22 @ 13:31:44
URL: http://cpgp.cjb.net
Postat av: Peter Lindquist

Visst har man rätt att klaga, men jag tycker inte röstningssystemet är vare sig svårt eller orättvist. Med det gamla systemet, hade de som möts i duellerna gått en av varje till finalen och AC (1-4,2-3 möts). Jag ser ingen skillnad.



Om ens favoriter möts så avgör man själv om man vill rösta. Samma sak gäller förstås om två av dem som man inte röstat på tidigare möts. Så var det för mej i den ena duellen - jag avstod helt enkelt från att rösta.

2009-02-22 @ 13:35:01
URL: http://cpgp.cjb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS