RSS 2.0

Jag har upptäckt en sak :-) Det är faktiskt stor skillnad mellan att lyssna till en minut ljudfil från SVTs hemsida - och att se och höra bidragen framföras i direktsänd TV, med 5.1-ljud och allt.

  • Lili och Susie - ja visst är det plast och låten är inte unik på något vis. Men ett sånt j-a ös blev det i TV. Men lätt plagiatvarning - låten låter pinsamt bekant på något sätt.
  • Jennifer Brown var en av mina favoriter, men i TV lyfte inte framträdandet. Ingen ståpäls här inte.
  • HEAT - hårdrock är inga favoriter i min smak, men visst låter det! Fast det låter lite som reklamlåten "How can you know so much?".
  • Markoolio - vissa saker förändras inte, oavsett ljuset. Lika uselt, tråkigt - rent ut sagt dåligt som jag förväntat mej.
  • Amy Diamond - jag skrev visserligen att låten var något bättre än förra årets. Den var mycket bättre! Riktigt bra faktiskt.
  • Cookies n Beans - ja som sagt, jag gillar inte country. Första takterna förefaller vara snodda från Empty Room? Hur många takter får man sno egentligen?
  • Måns Zelmerlöw - ja vad skall man säga? Inget annat än att det vore märkligt om han inte gick direkt till Globen. En låt i klass med Lili & Susie och Amy Diamond - men med hans stjärnstatus så måste det bara räcka hela vägen. Eller blir det ännu en i raden av favoriter på fall, vanligen i kvällspressen rubricerat som "fiasko"? Märkte ni förresten att det går att spela stråköverlägg på synt till låten på enbart svarta tangenter? Eller att den låter som en korsning mellan Boney M och E-Type?

Vilka fem bidrag går vidare till andra omgången ikväll? Jag tippar på Lili och Susie, HEAT, Amy Diamond och Måns Zelmerlöw - men sedan blir det svårt!


Så får vi veta vilka som går vidare:

  • Måns Zelmerlöw
  • Amy Diamond
  • Cookies n Beans
  • HEAT
  • Lili och Susie

Ungefär som väntat alltså. Markoolio kom faktiskt 6:a. Men vem blir 5:a och missar semifinalspelet? Magkänslan säger Cookies n Beans. Inga heta känslor däremot från min sida ikväll - det här var förutbestämt att bli en avslagen kväll.

En liten notering från mellanspelet - äntligen fick jag återse Björn Skifs Michelangelo, som jag alltid älskat men inte haft något annat än ett mycket suddigt minne av.

I första duellen möts HEAT och Amy Diamond, torde vara 2:an och 3:an alltså. Ovisst så det förslår. Men det blev HEAT, det låg i luften kan man säga.

I den andra duellen blir det Måns - mot Lili & Susie eller Cookies n Beans? Det blev L&S. Detta borde inte vara någon match för Mums-Mums, men blir det kvällens skräll? Nej det blev det förstås inte. Men denna deltävling har även skickat två mycket starka kandidater till Andra Chansen.

Så kommer den Internationella Juryns nominering. Inte lär det bli Markoolio. Det blev - inte helt oväntat - Amy Diamond.

Men snälla, snälla, snälla (!) - inte var HEAT så bra att de förtjänar att åka till Moskva?!


Och - inga skandaler ikväll??? :-)

Mina tidigare inlägg:
- Vilka vinner ikväll?
- Cirkusen rullar vidare
- Helt rätt av SVT
- Men, hur svårt kan det va'?
- Rätt låtar vann!
- Från Emilia till Alcazar
- Folket mot experterna - vem vinner?
- Nu börjas det igen...

Bloggar.se: , , , , , Intressant

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS