RSS 2.0

På nätet läste jag att många tyckte Emilia var bäst men att framträdandet inte gör att låten lyfter. Jag måste dessvärre instämma. Alcazar däremot lyfter.

Så åkte två av förhandsfavoriterna ut redan vid första gallringen, nämligen Marie Serneholt och Shirley Clamp - varav den sistnämnda kom sist. Jag måste erkänna att när det var en kvar så tänkte jag "Marie eller Shirley", men det blev Caroline istället.

Scotts mot Alcazar. Två publikfavoriter mot varandra. Trenden säger att Alcazar får stryk och hamnar i Andra chansen. Logiken säger att Alcazar går direkt till Globen. Det blev Alcazar - rättvisa är skipad!

Kvar är Nina, Emilia och Caroline. Magen säger Nina mot Emilia och att Emilia vinner. Vad jag fruktar är att det istället blir Caroline mot Nina. Nää - istället blev det Caroline mot Emilia. Det borde vara självklart. Det var det också - det blev Emilia.

Alltså, mina två favoriter - Alcazar och inte minst Emilia - gick till Globlen. Sällan har man varit så nöjd. En mycket lycklig och märkbart tagen Emilia framförde vinnarlåten på nytt.

Internationella Juryn ryckte ut och räddade - Caroline. Men vad händer då??? Ingen fattar någonting...

Så återstår bara att försöka klura ut - vilka var 1:a och 4:a resp 2:a och 3:a?

Var den någon mer än jag som tyckte att det var väldigt mycket spärrton ikväll?

Mina tidigare inlägg ikväll:
- Folket mot experterna - vem vinner?
- Nu börjas det igen...

Bloggar.se: , , , , , , , , Intressant

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  1   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer
Postat av: Pialotta

Nja.. nej det tycker jag inte.. det var ganska så klart vad som gällde:-)

Bra val av de två som kom direkt till Globen o stora finalen där. Mindre bra att Scotts med en enligt mig dålig låt, kom till andra chansen.

Caroline gillade jag.. en låt som sticker iväg från de nadra och för mig fick den mer än gärna bli den internationella juryns val:-)

Tjingeling

2009-02-07 @ 22:53:30
URL: http://tankekorn.nu/Kafferasten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS