RSS 2.0

För en gångs skull, är jag och experterna överens - det här var Molly Sandéns kväll. Och inte bara det. Vi har bevittnat en stjärna födas. Det här var lika magiskt, som när Sanna Nielsen sjöng Empty Room första gången men ändå inte vann, eller då Carola vann med Främling och tog hem alla 12-poängarna.

Men snälla journalister, behandla vår nya stjärna varsamt. Mitt i all den glädje som hon utstrålar - för jag tror på att den är äkta - måste det vara svårt för vilken 16-åring som helst att hantera den här framgången.

EMD är visserligen inga 16-åringar (?), men beter sig som sådana. Visserligen blev de "provocerade" av en SVT-reporter, men att man inte får lov att framföra bidraget igen - visste nog alla utom de själva.

EMD och BWO gick vidare på sin enorma popularitet. Velvet har inte på samma sätt någon trogen publik, men låten var värd ett bättre öde tycker jag.

BWO hamnade i det sk balladträsket, där de inte har något att hämta. Deras låt var väldigt medioker, och det är inte utan viss förvåning som jag konstaterar att de gick vidare till Andra Chansen.

Till sist några ord om dagens höjdpunkt: Molly Sandén. Så här skrev jag i mitt förra inlägg:

Hon är en precis lika oslipad diamant som Carola var den magiska kvällen då hon tog hem samtliga 12-poängare. Och inte sedan dess har jag sett en vinnare utstråla en sådan stark och vacker lycka. Jag tänkte för en stund "hur skall hon klara av att gå upp och sjunga nu". Men som det proffs hon redan är, går hon upp och sätter låten - ännu en gång! Wow!

Aftonbladet basunerar ut "Mollys finalskräll" - i mina ögon ingen skräll alls. Och jag protesterar å det allra skarpaste mot Markus Larssons rubrik: Vällingschlager. Nej i kväll har vi bevittnat något historiskt - det är inte varje dag man får vara med när en stjärna föds.

Mina tidigare inlägg om Melodifestivalen finns under kategorin med samma namn. Kommentera gärna!!
- Sluta klaga!
- A star is born
- Lättröstat men svårtippat

Bloggar.se: , , , , , Intressant

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS