RSS 2.0

  1. Velvet - jovisst tyckte jag låten var bra redan vid enminuterslyssningen - men live-framträdandet blev något av en aha-upplevelse. Vilket j-a tryck, alltså!! Låten är bra, soundet likaså - men är den inte lite lik en gammal hit av gruppen ABC vid namn "The book of love"?
  2. "Gruppen som jag inte ens kommer ihåg namnet på" - hur skall den ha en chans? Förmodligen har den inte det.
  3. Molly - hon är 16 år, men vilken röst!! En stjärna har fötts. Kvällens ståpäls!
  4. EMD - framträdandet var tunt, som - luft. Passade på att gå ut i köket och hämta en Pepsi... Allvarligt talat, det lär finnas en och annan pojkgruppsfundamentalist ute i stugorna som älskar sina idoler, oavsett hur dåligt de sjunger och heller inte bryr sig ett dugg om vad jag tycker.
  5. Rickfors - nej den lyfter inte. Inga vingar här alltså...
  6. Maja - Här för mej själv, "All by myself" hette en annan känd hit, vem gjorde den? Nej detta är ingen följdfråga, hämtad från en känd TV-frågesport, men visst hade denna odödliga hit från 1975 med Eric Camen från platsat i det här startfältet. Maja, däremot, är inte min idol.
  7. Sofia - "redan de gamla grekerna"... Nej, grekisk schlagerpop har haft sin tid tycker jag. Men varför får jag inte låten ur skallen, den klibbar sig fast likt vitlökssås.
  8. BWO - välkomna till balladträsket. Hoppas ni har sjöstövlarna på er, för det här blir segt att ta sig ur. Men detta tycks inte avskräcka den omåttligt populära gruppen - kunde `minst lika berömda The Ark vinna med en skitlåt så kan BWO kanske göra om den bravaden?

Vilka fem låtar går då vidare till nästa röstomgång? Jag tror och hoppas på Velvet och Molly. Sedan garderar jag med EMD, BWO och Sofia. Jag sa ju att det var lättröstat! Resultatet blev: Rickfors, nr2 (får väl lära mej vad de heter), Molly, EMD och BWO. Nej jag är inte helt nöjd. Velvet åkte ut i år också - den låten var ju kanonbra! Men nu skall det väl inte vara så svårt att få Molly till final.


I första duellen blev det I got you mot Baby, goodbye. Jag tänker inte rösta. Ingen av dessa är värda att gå till Globen. Jag gissar att detta var Ettan mot Fyran. Nej, någon slags kosmisk rättvisa skipades ändå - det blev EMD som gick till final.


Men nu börjar det bli nervöst - blir det Molly mot BWO? Då undrar jag.... BWO har trogna fans men Molly starkaste framträdandet. Två ballader mot varandra. Jag tycker BWO skall hålla sig till det som de är bäst på. Snälla svenska folk - ge Molly chansen!


Jag var rädd en liten stund - men visst blev det Molly som vann den andra finalplatsen.


Hon är en precis lika oslipad diamant som Carola var den magiska kvällen då hon tog hem samtliga 12-poängare. Och inte sedan dess har jag sett en vinnare utstråla en sådan stark och vacker lycka. Jag tänkte för en stund "hur skall hon klara av att gå upp och sjunga nu". Men som det proffs hon redan är, går hon upp och sätter låten - ännu en gång! Wow!


Aftonbladet basunerar ut "Mollys finalskräll" - i mina ögon ingen skräll alls. Och jag protesterar å det allra skarpaste mot Markus Larssons rubrik: Vällingschlager. Nej i kväll har vi bevittnat något historiskt - det är inte varje dag man får vara med när en stjärna föds.

Bloggar.se: , , , , , , , Intressant

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS