RSS 2.0

Här kommer lite nytagna bilder från min sommarstuga på Granudden i Färjestaden på Öland. Det har duggregnat mest hela dagen och mulet har det varit hela tiden förstås. Därför är det knappast läge att ta några "fin-bilder", men som beskrivning över utfört arbete duger det gott.

Bilderna kommer från mitt Fotoalbum.

Översikter

Nyklippt gräs, fritt från mossa, och det ser verkligen grönt och fint ut. Jag har dessutom lagt på lite gödning, som löses upp långsamt i lagom portioner vid regn. Bakgården är "städad" som synes - dessutom har jag förstås satt tusentals frön där!

Utanför staketet

Här har jag satt lite Lupiner (blommar antagligen inte förrän nästa år!) samt Doroteablomma (ettårig).

Innanför staketet

Mycket vackert tycker jag, även om det kanske är lite trångt för en och annan Hyacint.

Kejsarkronor

Nu har jag som synes blommor på alla tre sorterna. Jag tror att alla utom en har kommit upp (om den inte ligger och lurar underst i röran).

Narcisser

Det finns mycket mera att plåta, men jag väntar tills bättre ljus.

Tulpaner


Norra gaveln

En del Lupiner hoppas jag på här i år, samt att fröna som jag satte gror fint.

Staket, extra

Här ser vi bl a nysatta Gazania. Hur det blir med mina Flicköga från förra året vet jag inte.

Vinkel


Altan

Triumftulpanerna har en säregen färg.

Södra Gaveln

En hel del nysatt här! Det som syns mest just nu är mina Rosenskära. Här har jag även satt Trädgårdsnejlika, Borstnejlika, Pelargon och Kinesisk Riddarsporre. Plus en massa frön, främst Luktärt.

Björken


Rundlar & Kameror

Här har jag under varje kamera satt Pelargoner, Kinesisk Riddarsporre, Riddarsporre 'Sky Lights' samt Borstnejlika. Frön till Luktärt är också satta. Mina Hortensior börjar ta sig långsamt men säkert. Rundeln med Riddarsporre 'Delight Mix' är jag lite tveksam till. Jag har satt i nya men de ser väldigt klena ut. Endast tre överlevde från förra året...

Rosbuske

Under alla Anemoner borde man se lite Riddarsporrar, 'Sky Lights' samt Kinesisk.

Uteplats


Runt mina vackra Fjärilsbuskar har jag kompletterat med Stockrosor, Riddarsporrar ('Delight Mix', 'Sky Lights' samt Kinesisk). Här skymtar också mina miniväxthus.

Körsbärsträd

Här har jag kompletterat lite med Riddarsporrar och Stockrosor enligt ovan.

 
Bloggar.se:   Trädgård, Blommor, Växter, granudden, färjestaden, öland, foto, fotoalbum

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS