RSS 2.0

Det har väl knappast undgått någon, att vintern börjar krypa inpå oss. Likväl som vi talar om vårtecken, kan vi således tala om ett eller annat säkert vintertecken. Nattfrost i trädgården, halkolyckor, frusen spolarvätska - med andra ord "rattmuff på"!

Minus 3,7°C noterade jag med min väderstation i stugan inatt. Igår natt var det -2,4° och den 13/10 noterades -1,2°.

Nu har jag varit i stugan och ställt in trädgårdsmöblerna på altanen - vilket väl också hör till vintertecknen. Ett extra lager med täckbark på mina nysatta lökar, så nu är det bara att vänta på våren. Det skall bli riktigt spännande!

Igår tog jag några bilder till mitt fotoalbum.

     
 
 

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS