RSS 2.0

Nu är samtliga mina plantor omskolade i något större lådor. 8 lådor med 30 plantor och 11 lådor med 48 plantor. Jag ser framför mig ett gigantiskt logistikproblem :-) Frågan är bara när jag skall försöka flytta alltsammans. Jag har själv ingen uteplats utan måste flytta dem till Nybro till att börja med. Men det kan inte ske, förrän risken för nattfrost har minskat. Samtidigt har jag börjat få problem med att plantorna blir lite väl klena och trassliga - för varmt alltså!



Då undrar du förstås vad det är för växter. I år satsar jag på en kombination av Riddarsporrar och Akleja. Till att börja med har jag 3x48 plantor av vardera Kinesisk Riddarsporre, Azurriddarsporre och Trädgårdsriddarsporre plus en låda med Praktriddarsporre.



Av Akleja har jag också flera sorter, Pastellakleja och olika varianter av Aquilegia Vulgaris.

20611, Akleja, 'McKana Giants, Bl.', Aquilegia caerulea

Slutligen en låda med Solhattar, men de har inte tagit sig så bra.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  1   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS