RSS 2.0

Förra regnområdet med kraftig åska gick oss helt förbi. Här på Granudden kom det ca 15-20 droppar och någon åska hörde vi inte av. Istället har vi haft ytterligare några dagar av stekhet värme och torka. Efter åtskilliga kannor med vatten klarar sig alla mina blommor iaf, men allt annat börjar bli mer och mer gult. En tekniknörd som jag vill på sommaren ha det grönt och vackert runt omkring mej. Här kommer några smakprov. På min webbsajt finns ett fotoalbum med massor av liknande bilder.






Men så åter till dagens ämne, vädret. Under lördag-söndag väntas det ändå komma en hel del regn, även här på Öland. Jag har sett alla prognoser på TV och det verkar som att kallfronten aktiveras, när den passerar över varma och fuktiga områden - dvs här. Det får gärna regna. Regn behövs för att naturen skall trivas. Vi får bara hoppas, att det inte blir slagregn eller alltför kraftig åska - blommorna tål inte hur kraftigt regn som helst. Vad som händer med elektronik - typ min väderstation - om åskan slår ner, det behöver vi väl kanske inte orda mera om. Jag vill gärna ha webbsajten uppe, så att jag och alla andra kan följa mitt väder i realtid.

Så tar vi en titt på prognoserna. Jag brukar använda VackertVader.se och där ser vi att efter en tropisk natt så kommer faktiskt regnet. Det kraftigaste regnet verkar däremot komma under natten till söndag. Jag har planerat ett kortare break i semestervistelsen, mor och jag skall till Nybro för ett smärre depåstopp. Jag har ännu inte riktigt bestämt mej om det blir under lördag eller söndag. Söndagen verkar däremot bjuda på soligt och fint väder, även om temperaturen inte blir fullt lika hög som vi vant oss vid under de senaste veckorna.

SMHIs varningssida har varning för kraftig åska och stora regnmängder över hela södra Sverige.
 
Kraftig åska på väg Årets juni den varmaste någonsin
I morgon öppnar sig himlen - igen Så här slipper du myggen
13-dygnsprognosen  
Bloggar.se:   Väder, Regn, Åska

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS