RSS 2.0

Här på ostusten brukar vi klara oss ganska bra, när regnet invaderar landet från väster. Redan i skolan fick jag lära mej, att det mesta av regnet faller över småländska höglandet, dvs det blir inte så mycket kvar för ostkusten. Men när regnet istället kommer från Baltikum, då har vi förstås inget försvar. Det första land som regnet stöter på är då antingen Öland eller Gotland.

Grannen klipper grästet idag. Själv har jag under hela sommaren ställt mej frågan om jag har något gräs att klippa. Men sanningen är den, att nu har det börjat växa igen, faktiskt. Jag hade tänkt vänta med klippning, tills jag skall åka hem i slutet av veckan.

Jag har precis rensat undan i rabatterna efter förra regnovädret. Nu lovas nytt oväder och nu finns inte så mycket höga växter kvar som kan ta skada av regn och blåst. Det enda skulle kunna vara mina stockrosor på baksidan, men grannen har just satt upp ett staket, som de kan stödja sig emot.

Om man skall tro prognosen så blir det regn de närmaste dagarna. Det lär inte bli några större mängder, men solen lär lysa med sin frånvaro.

Trädgårsmässigt har jag fortfarande Liljor - de slog ut sent i år, men brukar stå ungefär en månad. Höstflox och Hortensior har börjat blomma. Min Kaprifol fortsätter att blomma om. Jag har även en massa fina lägre Riddarsporrar.

     

- Här kommer Balt-ovädret
- Nu drar regnet in över Sverige.
 

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS