RSS 2.0

Jag summerar nattens händelser och väderläget just nu. Väderradarn visar att regnet redan dragit in över Sverige. Här i Kungsbacka regnar det, men jag kan knappast höra vinden vina eller regnet piska mot fönstret. På Öland, där jag har min väderstation, har det enligt den inte börjat regna ännu.

På Öland har vi däremot noterat första nattfrosten, minus 0.3° kl 04:01. Däremot kommer väl nederbörden där att falla som regn. Där har vindbyarna hittills idag endast orkat upp till 8 m/s. Här kan du följa vädret i realtid via min väderstation! I mina webbkameror ser blommorna höstlika ut, men det ser inte vått ut.

Jag kollar även SMHIs kustobservationer. Där ser jag att Vinga faktiskt haft 21 m/s i byvind och Nidingen har haft 20. Ölandsbron hade 8. SMHI har fortfarande dock "endast" varning av Klass 1.

Har det då hunnit hända något ännu? Inte riktigt, verkar det som.
- På MRCC Online finns inget nytt sedan igår kväll.
- DN varnar för att första snön kan falla i eftermiddag.
- Hösten är på intågande, enligt SvD.
- Eon rustar för oväder, skriver Sydsvenskan.
- GT berättar om en trafikolycka med 12 bilar utanför Borås.
- Expressen basunerar ut att "Snökaoset är på väg mot Sverige".

 

Bloggar.se:   väder, oväder, storm, stormvarning, snökaos, regn, snö, väderstation, öland

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS