RSS 2.0

Jag läser i Aftonbladet om väderutsikterna för höstlovet. Jag har ett starkt behov av att besöka Öland för att städa upp i trädgården och klippa gräset en sista gång. Det är inte klippt på ca en månad och rena jungeln enligt en granne som varit där.

Möjligen ett högtryck i sikte efter regnrusket, men jag har kollat lite prognoser och det ser inte bra ut. Man vill helst inte ha regn när man kilpper gräset!

- Klart.se säger regn både fredag och lördag nästa helg.
- VackertVader.se säger i princip samma sak.
- Aftonbladet säger regn på lördag.
- Väderkanalen säger ingenting just nu eftersom jag inte får sidan att funka.
- SVT säger också regn på lördag.

Alla de här sajeterna hämtar sitt väder från ungefär samma modeller. Det kan skilja lite på SMHI och YR.

En annan orsak till min längtan till Öland, är att jag måste återstarta regnmätaren och eventuellt utföra någon form av reparation. Den har nämligen inte registrerat något regn på en månadn nu! Skall jag ha en vädersida med egen väderstation, som jag nu har, så skall den ha rätt information!

På tal om det, så har jag uppdaterat versionerna av Weather Display och Weather Display Live.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS