RSS 2.0

Här kommer en personlig midsommarhälsning från Öland. På Granudden i Färjestaden ligger min sommarstuga, där jag har min trädgård som jag pysslar om på min fritid. Idag har det regnat på förmiddagen, men eftermiddagen bjöd på solsken och blåst. Faktiskt är det så att Öland brukar kallas Solens och Vindarnas Ö. Jag har min egen väderstation som jag använder för att dokumentera vädret samt för att hålla koll på läget när jag inte är på plats. För detta ändamål har jag även fem webbkameror.

Nu får vi bara hoppas på fint midsommarväder. Jag har ett par olika prognoser länkade från min hemsida och de visar lite olika utfall. Enligt Vackert Väder blir det mest sol, förutom två timmar på eftermiddagen då den obligatoriska regnskuren infinner sig. Aftonbladets prognos är aningen mera pessimistisk.

Idag nådde vi toppnoteringen 19,8°C klockan 16:46.

Nu har jag allting ordnat för helgen - utom jordgubbarna. De köper jag i på Midsommarafton. Medan jag lutar mej tillbaka och njuter av livet, skänker jag en tanke till alla er som sitter i diverse bilköer - kanske rentav på väg hit till Öland. Min server vilar däremot aldrig - när den inte serverar text och vackra bilder till alla surfare så tuggar den data i BOINC.

Några som heller aldrig vilar är mina kollegor på Sjö- & Flygräddningscentralen i Göteborg. För er som inte redan vet, kan man sedan drygt ett år tillbaka följa aktuella händelser i realtid på bloggen MRCC Online. För oss bloggnördar finns förstås även ett RSS-flöde.

Till sist kommer några nytagna bilder från min trädgård. Samtliga bilder återfinns som vanligt i mitt Fotoalbum och då under dagens datum. GIvetvis blir bilderna större, om man klicka på dem.


 
Bloggar.se:   Midsommar, Granudden, Färjestaden, Öland, Trädgård, Blommor, Foto

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS