RSS 2.0

Jag har suttit hela förmiddagen och betraktat väderradarn på Väderradar.se och inväntat dagens regn. Därför har jag också passat på att ta några bilder från trädgården, innan regnet brakar loss. Just nu har mörkret sänkt sig över Granudden och regnet öser ner. Det mullrar ordentligt, fast på avstånd än så länge. Det ser ut att kunna komma en hel del regn idag - bra då slipper jag vattna blommorna! Här kan du följa vädret på Granudden i realtid.

Medan jag sitter och skriver detta, öppnar sig himlen och regnet störtar ner. Det här är nog ett av de värsta ösregn jag varit med om. Dånet, då regnet piskar på altantaket, är öronbedövande. Nu kommer det dessutom hagelkorn, stora som ärtor farande i tusental från skyn! Jag vet inte om min regnmätare hänger med i så häftigt skyfall, men senaste timmen har det (hittills) kommit hela 43,7 millimeter. Och mer lär det bli. Om jag tittar på väderradarn, så ser jag att det som just nu plågar oss inte är det stora regnområdet - det kommer om någon timme eller så...

När man ändå sitter här inne och inte kan göra så mycket annat, kan man ju faktiskt lägga lite mera omsorg om publiceringen av de bilder jag tagit idag och den senaste tiden. När solen skiner så känner man inte för att sitta inne och skriva kommentarer till 150 bilder, men det har jag gjort idag. Här nedan kommer även ett litet urval av mina favoriter.

För er som inte redan har märkt det, så finns det sedan några veckor tillbaka ett datum till höger om länken till Fotoalbum, dvs i menyn till vänster. Klickar man på 2009-07-08, så kommer man till de bilder som jag tagit idag.



Med hänsyn till väderutvecklingen var det nog tur att jag passade på att ta bilder idag! Här nedan tänkte jag som vanligt länka till lite tidningsklipp om vädret, men det har inte hunnit bli några ännu!

Bloggar.se:   Blommor, Bilder, Bilde på blommor, Åska, Regn, Skyfall, Åskskur, Hagel, Hagelskur, Väder

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  3   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS