RSS 2.0

Det gäller att hänga med i trenderna :-)

Ja så har jag alltså skaffat konto på Twitter. Du hittar mina uppdateringar i vänstermarginalen, närmast under min profil. Min egen url är: http://twitter.com/sm6gxq .

Via en tjänst som heter TwitterFeed kan man dessutom "slanga av" sin blogg så att inläggens rubriker automatiskt hamnar som uppdateringar på Twitter. Om allting fungerar som det är tänkt, kommer detta inläggs rubrik att hamnar där inom 30 minuter.

Jag håller precis på att lära mej det här, men om jag föstått det rätt så är hela vitsen med Twitter att man snabbt och lätt skall kunna kommentera. Om du t ex har ett konto på Twitter, så kan du "adressera" ett svar till min uppdatering. Återstår bara att se om någon gör detta, så att jag får se om svaren dyker upp på min blogg.

Här kan man även prenumerera på andras sk uppdateringar. Så här i början har jag hittat ett par nyhetstjänster.
- SR Nyheter
- SVT Nyheter

I vänsterkanten (menyn) finns det en del användbara länkar, placerade under rubriken Twitter.

Bloggar.se:  

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS