RSS 2.0

Tack vare väderstation och webbkameror kan jag se att det faller blötsnö vid min sommarstuga på Granudden i Färjestaden på Öland. Än så länge ser den ut att smälta undan. Det krävs nog minusgrader innan den ligger kvar - och det är precis vad som händer om ett par dagar.

Som jag berättat om tidigare, blev det ingen resa till Öland denna Påsk. Jag tyckte helt enkelt vädret var för dåligt.

  • Det är ingen mening med att försöka ta några bilder i trädgården.
  • Det går i princip inte att utföra något trädgårdsarbete i ruskvädret.
  • Väglaget inbjuder inte direkt till bilkörning, snarare är det så att Polisen och Vägverket avråder från bilkörning
  • Jag har 25 pluggboxar med frön att ta hand om här hemma.

I stället så får jag sitta ensam här hemma och jobba med min webbsajt. Det finns en hel del nysatta blommor som jag vill lägga till.

Väderprognosen är än mer oroande. Lite snö klarar nog växterna - fast de ser inte så snygga ut efteråt. Snarare är det ju så, att snön skyddar växterna mot kyla. Det lär behövas. Man förutspår minus 10° natten mellan söndag och måndag. Årets Rekord är -11°. SMHI varnar för allt möljligt i södra Sverige just nu.

Aktuellt väder i Färjestaden

Sedan kan jag ju alltid sitta här och läsa vidare om vädereländet...

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS