RSS 2.0

"Det var sista gången" säger Carola. Som jag tidigare sagt, tycker jag att hon "gått sin sista match" när det gäller Melodifestivalen. Men att dra metaforer som att "brännas på bål" - har hon månne blivit inspirerad av Nordman. Eller är det helt enkelt så att hela den här cirkusen har blivit blodigt allvar. Vi läser varje vecka om nervkollapser, tårar, skrällar, chocker mm - eller är det tidningarna som förstorar upp?

Eller var det helt enkelt så att låten inte var tillräkligt bra? Det hjälpte inte med klädbyte i alla fall. Om jag skall försöka vara lite saklig och rättvis, så kan man väl ändå säga att framträdandet var något bättre synkat och samstämmigt än förra gången. Men ändå - coola Andreas och Carola som i mina ögon ger för mycket  - de är inte samspelta tycker jag. Var det så enkelt?

Sibel och Nordman vidare till Globen. Jag har inget emot att Nordman slog ut Carola, men jag gillar inte Nordman heller. Som jag skrev tidigare, det blir ingen rättvisa med utslagstävling - fast bättre TV. Några flera bidrag var enligt min mening mera värda en finalplats. Men Sibel hör till de givna favoriterna - vilken röst!

I övrigt inga skandaler, röststrulet var "normalt" enligt SVT.

Men, om vi så skall blicka framåt en vecka - final i Globen. Vilka har en chans att vinna?

Christer Sjögren - näää.... det vore katastrof!
Amy Diamond - möjligt
Sanna Nielsen - min favorit!
Rongedal - min andrafavorit
BWO - har chansen
Frida - katastrof men jag är rädd att de kan vinna
Linda Bengtzing - möjligt
Charlotte Perrelli - kan också vinna
Nordman - vinner dom så skäms jag - men de kan faktiskt vinna!
Sibel - har också en chans

Svårtippat med andra ord. Vi väntar med spänning på resultatet av Aftonbladets omröstning...

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  1   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer
Postat av: Sara

Själv hoppas jag på Sanna Nielsen, hon är verkligen värd det. Låten var ju en riktigt smäktande powerballad som satte sig direkt, och hon har varit med så många gånger innan. Och hennes röst är helkt gudomligt vacker. Annars gillar jag också Rongedals låt, även fast jag inte tror den skulle ha någon chans i Eurovision, tyvärr. Den är ju i ungefär samma stuk som "The Worrying Kind", och se bara hur det gick för den.. Även Sibel hade jag gärna sett som möjlig vinnare.

Det som skulle vara det värsta vore ju om Linda Bengtzing vann, eftersom hennes låt påminner alltför mycket om Grace Kelly, speciellt om man översätter det till engelska. Vi skulle inte ens få lov att ställa upp, haha. Christer Sjögrens fjäskschlager ska jag inte ens yttra mig om >.

2008-03-09 @ 15:02:32
URL: http://filifjompan.tjejsajten.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS