RSS 2.0

Kl 14:52 idag noterades 27,0°C vid min sommarstuga på Granudden i Färjestaden på Öland - där jag har min sommarstuga och en privat väderstation. Det är årets varmaste temperatur. Det är inte utan att man önskar man vore där - jag var där senast igår och tog lite bilder. Femdygnsprognosen visar inte ett moln hela vägen fram till och med fredag!

Brandrisken är hög i hela södra Sverige, utom just på södra Öland. Mitt väderprogram har en FWI-sida som visar teoretisk framräknad FWI, men den har nog aldrig visat rätt tror jag. Nedanstående länkar till SRV/SMHI's brandriskprogrnoser:
   Gräsbrandrisk - HBVGI
   Skogsbrandrisk - FWI
   Markfuktighet - HBVSI


Lite annat läsvärt:
- Trollhettan
- Sol & värme i hela landet
- Hitta hettan
- Två skogsområden i lågor i Hälsingland. Boende i byn Norra Furuberg evakuerade.
- Mycket stor brandrisk.
- Totalt eldningsförbud. Lite regn, torr luft och blåst gör brandrisken mycket hög.

- Lista över länen. Här råder eldningsförbud i landet.

- Mer sommar och sol. Värmen stannar över helgen.

- Hasselabranden helt utom kontroll "Det är otroligt hett och tufft"
Familjer flyr undan elden Våldsamma skogsbränder i Hälsingland
- Hög brandrisk i stora delar av landet på grund av det varma vädret - värst i södra Sverige SMHI: Det ser ut att bli fortsatt torrt.
 - Varning för engångsgrillar Grilla med försiktighet

 

Hamna högt i Google-sök

Här är knepen som gör att din sajt hamnar i topp. Läs artikeln

 
Bloggar.se om:   värme, hetta, färjestaden, rekord, värmerekord, väderstation

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS