RSS 2.0

De senaste dagarna har jag rapporterat om värmerekord, som bara tycks överträffa varandra. Idag har det däremot inte blivit något rekord.

Måndag: +26,2°C kl 12:46.
Söndag: +28,3°C kl 15:49, vilket också slog rekordet för denna månad samt rekordet för i år.
   2008s högsta notering hittills var den 2:a juni kl 14:52 +27,0°C.
Lördag: +27,1°C kl 14:07.

Någon åska har jag inte hört eller sett däremot. Det kom lite hotfulla moln från fastlandet, men av dem blev ingenting. Lite regn skulle behövas, jag har börjat att tröttna på det eviga vattnandet.

Iom att jag förlängde min semester, har jag skjutit upp "jobbångesten". Om jag hade behövt åka hem igår under årets varmaste dag, då hade det säkert inte känts så värst bra tror jag. Jag hoppas prognosen står sig så att det nu verkligen blir fint väder den här extraveckan!

Allas vår Ernst har varit i "blåsväder". För oss som håller på med Sjöräddning, är det ingen nyhet att en helikopter ibland kan göra mera skada än nytta. Rotorvinden är inte att leka med. Däremot blev det väl aldrig något "riktigt sjöräddningsfall" av den här incidenten, vilket gör att händelsen knappast återfinns i Sjöräddningscentralens blogg: MRCC - Online.

Samtidigt har jag hunnit med att ta lite bilder i trädgården.



 
Bloggar.se:   sommar, väder, värme, värmerekord, trädgård, bilder, foto, blommor

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS