RSS 2.0

På Granudden i Färjestaden på Öland, där jag har min sommarstuga, har jag satt upp en väderstation så att jag kan följa vädret i realtid.

Så här långt är maxnoteringen (byvind) 15,5 m/s, vilket inträffade kl 03:44 . Senaste timmen noterar jag 12,6 m/s kl 13:35 . SMHI har nedgraderat varningen till klass 1.

Min vädergraf visar att kulmen passerade ungefär klockan 3 på lördagsmorgonen.

Det har även kommit lite regn, hittills ca 6,2 mm.

Mina fem webbkameror visar också att allting står kvar!

Tills våren kommer så får jag hålla till godo med vackra bilder på blommor från mitt fotoalbum. Snart skall jag börja förodla, jag har beställt en mängd frön som skall bli vackra blommor till sommaren!

På min sajt har jag en sida för väderobservationer, där det även finns en lista över privata väderstationer.

Till sist några artiklar som handlar om "ovädret":
Aftonbladet |  SVD1 | SVD2 | DN1 | AB1 | AB2 | GP | DN2 | DN3 | AB3

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS