RSS 2.0

Jag skrev till Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik i Lund och frågade varför mina frön inte kommit (en månad sedan beställningen). Det visade sig att tre av de sorter jag beställt var slut. Jag fick frågan om ev ersättningsvara, sedan kommer leveransen.

Lazy Daisy har utgått. Jag behöver inte ersätta den eftersom jag redan har satt Dorotheablomma som är ungefär samma sak.

Michaelmas Daisy Fizz Bomb Mix har utgått, synd - den ville jag ha. Astrar i lagom höjd är svåra att få tag i. Men vi ersätter med Michaelmas Daisy "Indian summer" Den är visserligen betydligt högre, men det får duga. Dessa skall jag sätta med en gång när de kommer, 1 box.

Cosmos Gazebo mixed har utgått. Jag har redan köpt Rosenskära på annat håll. Dessa skall jag sätta idag, 1 box.

Resten av fröerna lär komma på måndag eller tisdag. Jag förbereder idag eller i morgon med att fylla några pluggboxar med jord.

Om jag kikar på min lista över beställda fröer, skall jag bestämma mej för vad som skall sättas nu och vad jag kan vänta lite med. Det ser ut att bli totalt 10 boxar, som jag skall fylla med jord idag!

- Stockrosor gör jag klokt i att vänta lite med.
- Alpaster kan jag sätta, 1 box
- Michaelmas Daisy 'Benary' kan jag sätta, 1 box
- Michaelmas Daisy (Kings) kan jag också sätta, 2 boxar
- Kinesisk Riddarsporre, 'Blue butterfly' kan sättas, 1 box
- Riddarsporre 'Delight Mix' skall jag sätta så fort jag bara kan, 3 boxar
- Borstnejlika kan jag vänta lite med
- Trädgårdsnejlika kan jag vänta lite med
- Gult Nattljus kan jag vänta lite med
- Nattljus, 'Primrose Sunset Blvd' kan jag också vänta lite med

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS