RSS 2.0

Som bekant har jag beställt mera frön. Idag kom brevet Frö med Posten.

Jag har satt frön i några pluggboxar ikväll:
- 3 Riddarsporre, Delight Mix
- ½ Nattljus, Sunset Boulevard + ½ Nattljus, Apricot Delight (höga sorter)
- ½ Borstnejlika, Herald of Spring, tidig bl färger + ½ Borstnejlika, Superb Mixed

Det som blir aktuellt härnäst är:
- ½ Nattljus, gul, storblommig (finns) + ½ Geranium Sanguineum 'Vision Violet' (Impecta)
- ½ Nejlika, trädgård, bl färger (finns) + ½ Trädgårdsnejlika (Lund)
- 1 Kinesisk Riddarsporre, 'Blue butterfly'  (Impecta + Lund)
- 1 Aster novae-angliae, Röd (Impecta)
- 1 Michaelmas Daisy "Indian summer" (Lund)
- 1 Michaelmas Daisy 'Benary' (Lund)
- 2 Aster Alpinus 'Fairy' mixed (Lund)
- 2 Alcea 'Giant Single Mixed' (Lund)
- 1 Alcea Rosea Ficifolia

Detta innebär, att jag nu har väldigt många sortes Astrar. Lite förändringar i tankegångarna jämfört med vad jag tidigare skrivit. Vid Staket, höger så skall jag ha Astrar i bakkant. Jag väljer Nova-angliae, Röd. Men i mitten så sätter jag Indian summer (hög) och framför (ihop med Temynta) sätter jag Benary.

Den trädgårdsnejlika som jag nu köpt är något lägre än den jag har. Den skall alltså sitta något framför.

Jag har nya sorter av Nattljus. De blir betydligt högre än den vanliga, de skall alltså sitta närmare stammen. Det finns två olika, en som blir 60-100 och en som blir 60. Bägge har den egenheten att de skiftar färg.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS