RSS 2.0

2½ vecka julledigt tyckte jag var välbehövligt och välkommet i år. Det är mycket som rör sig på jobbet och värre lär det bli i januari. Nu gäller det bara att kunna varva ner, så att det verkligen blir den vila jag behöver. Det brukar inte vara så lätt. MIn erfarenhet säger mej att en massa andra ovälkomna saker, som t ex förkylningar och andra bekymmer, gör att vilan inte blir optimal. Man får inte stanna för tvärt - på tal om det, här sitter jag och skriver långa blogginlägg!

Mina förhoppningar om en hundraprocentig julefrid grusades aningen under juldagen, då jag fick ägna mej åt att försöka få ordning på elsystemet i min bil. Jag drabbades av batteritorsk och fick anlita bärgare - tur man har assistansförsäkring. Nytt batteri blev det, men fortfarande finns misstanke om att något i bilen drar ström hela tiden - dvs det kan vara orsaken till att batteriet tömdes.

I alla fall borde det vara dags för en tur till affären, för att proviantera lite vardagsmat - behövs sannerligen efter all julmat. Det gäller att hålla vikten. Annars var min tanke att promenera till affären, men jag får väl offra det för att testa att bilen går bra - får jag igång den så bör jag köra en stund för att ladda upp batteriet igen.

Det varnas för halka. Jag åkte från Kalmar igår kväll med ett par minusgrader på mätaren - och inte var det halt.  Det är fortfarande minus. På Öland har jag min stuga och där ser jag i mina webbkameror att snön ligger, även om det bara är ett litet tunt ytskikt. Jag har även en väderstation, och där ser jag att temperaturen ligger under nollstrecket. I prognosen ser jag heller inga plusgrader, så snön lär ligga kvar.

Vill man se barmark, får man kolla i mitt fotoalbum. Jag tog några bilder före Jul, några blev riktigt vackra - fast nu handlar det mera om vyer än om blommor.

Så sitter jag här och kollar av nyhetsskörden. Julhelgen brukar bjuda på årets värsta nyhetstorka. Tidningarna plockar fram gammal skåpmat och matar oss med årskrönikor. Men man hittar ändå aktualiteter att slå mynt av - däribland vädervarningar av olika slag samt rapporter om bränder och andra olyckor. Till sjöss ser det dock ut att ha varit lugnt - inte så många fritidsbåtar ute så här års och vädret utgör inga risker för handelssjöfarten. Hursomhelst kan man följa utvecklingen på Sjöräddningscentralens blogg - MRCC Online. Men så matas vi även om krisen - deprimerande och tjatigt. Jag kämpar för att inte ständigt gå och tänka på mina tynande aktiefonder, och så blir man påmind hela tiden!

 

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS