RSS 2.0

På min egen hemsida har jag en egen väderstation men även en sektion med länkar till olika sajter med väderprognoser. Här har jag lagt till Aftonbladets nya vädersajt. Den sidan kan jag verkligen rekommendera, eftersom den är både överskådlig och detaljerad.

Eller är man konservativ och håller tillgodo med SMHI, här finns även en sida med varningar.

När det nu börjar bli dags att summera väderåret 2008, kan jag konstatera att jag inte ser några tydliga trender. Nu har jag bara data sedan 2006, men några större avvikelser ser jag inte. Nåväl det är ju knappast någon statistik att hurra för, det krävs väl minst 10 gånger mera data för att kunna dra några slutsatser. Men jämfört med 2006 och 2007 har 2008 varit någon grad varmare i januari och februari och någon grad kallare i september, men i övrigt bara någon tiondels grad kallare. Sommaren 2008 var knappat något att skriva hem om.

En bra nyhet 2008 var dock att Sjöräddningscentralen lanserade bloggen MRCC Online, där man kan följa sjöräddningsfall i mer eller mindre realtid.

Samt att mina bägge servrar gör nytta i vetenskapens tjänst genom BOINC. Nu kan du även följa vad de uträttar i realtid.

- SMHI varnar för frosthalka i nyår
- Så funkar Aftonbladets nya vädersajt
- Disigt väder över Skåne
- Det extrema väderåret

 
Bloggar.se:   väder, väderstation, aftonbladet, klimat

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  1   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS