RSS 2.0

Det börjar bli standard att åka till Öland varannan vecka för att titta till trädgården. Den här helgen hade de dessutom utlovat fint väder, och det visade sig stämma.



Ja så här fint såg det förstås inte ut när jag kom sent på fredagskvällen. Svart som i en säck och riktigt kyligt. Jag fick faktiskt slå på värmen, både på altanen och inne i stugan. Men jag kunde redan då känna, att gräset var rejält långt. Ovanstående bilder är förstås tagna efter gräsklippningen!

Lupiner i augusti/september, jo det har faktiskt hänt förr. Men de här är satta i år och har inte blommat förrän nu.



Höstfloxen kom redan i juli vill jag minnas. Det fanns risk för att de skulle ha blommat över innan hösten kom, men som synes så har det faktiskt kommit nya blommor hela tiden.



Mina Hortensior har blivit ännu större!



Jag fick lov att klippa ner det som växte runt mina kamerastolpar, men lite luktärt har jag kvar, vid körsbärsträdet t ex. Stockrosorna som växer där är inte så dumma de heller.



Nu blommar det rejält med blå Astrar runt björken.



På baksidan har min "sommaräng" blivit riktigt vacker.



Lite andra blommor som är väldigt vackra, Flicköga, Gazania och Temynta.



 
Bloggar.se:   trädgård, sommar, höst, blommor, bilder, foto, öland

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  1   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS