RSS 2.0

Jag körde ett test igår på http://www.bredbandskollen.se/ och märkte till min bestörtning att jag bara har 0.2 Mbit/s i uppströms riktning. Jag har visserligen bara ett Telia 0.5 men jag trodde att jag hade i vart fall 0.4 Mbit/s. Man har tydligen ändrat på detta, kanske i samband med att man slutade teckna nya 0.5 abonnemang. Dessutom ser jag att priserna sjunkit rejält, så varför inte uppgradera?

2Mbit/s får jag ju för samma pris som nu (!) men då "bara" 0.4Mbit/s uppströms. Om jag slår till med ett 8Mbit/s så kostar det bara 20 kr mer per månad, men jag får tydligen 0.8 Mbit/s uppströms.

Sagt och gjort - 10 dagars leveranstid.

Skulle egentligen uppgradera hemma också, men jag har tydligen gruppavtal så måste ringa Kundtjänst.

I vart fall behövs det lite mera bandbredd till sajten, eftersom jag ser att jag börjar få en hel del trafik från allehanda sökmotorer.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS