RSS 2.0

Nu börjar det bli kyligt!

Bara några få plusgrader på natten. Det har varit rejält blåsigt också, men min utrustning har klarat sig. Det enda jag måste göra nu, är att ställa om klockan i väderstationen.

Allting växer på, även gräset, tills det blir frost. Då dör allting ovan jord (det mesta i alla fall), t ex mina Astrar.

Man lovar frost den närmaste veckan, men det skulle inte förvåna mej om Öland klarar sig. Dock hotar man med snö i slutet på veckan.....

Jag har fräschat upp vädersajten en aning och fixat länkarna till Vägverket. Nu kan du under OBS kika på såväl väder som webcam på närbelägna stationer. Just nu ser jag att det är minusgrader i Nybro.

I vart fall, detta är inget att oroa sig för. Det är snarare fullt normalt för årstiden, och växterna lär må bra av att naturen får ha sin gång. Det är ju snarare onormalt, att värmen fortgår och "lurar" fram växterna.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS