RSS 2.0

Jag har adderat några fröväxter som skall sås i maj. Jag har dem liggande i sina påsar i avvaktan på att försommaren kommer. Du hittar dem på flera ställen, t ex under "Detaljer" (huvudlistan) och under "Ettåriga" och "Perenner" (ja vissa är faktiskt perenna!).

Julrosor har jag torskat på och tänker klämma in några bland mina liljor (höger om grinden). Det borde gå att göra innan liljorna blivit för stora. Inga julrosor som visar sig nu i vår alltså utan i bästa fall till nästa Jul.

Runt mina kameror har jag tänkt att sätta lite slingerväxter, som får klättra på stolpen! Samma sak gäller själva staketet.

En "rabatt" som inte syns i listorna är den som är till höger om Staket, höger. Där har jag just nu lite Lupiner, som kommer att få sällskap av Gladioler, Lejongap och Riddarsporre.

Runt Björken har jag tänkt att komplettera det som redan finns där med fröväxter som skall ta vid när lökarna gjort sitt: Nattljus, Klockfacelia, Sömntuta och Underblomma. Den sistnämnda kommer också att återfinnas i såväl staket Vänster som Höger.

När det gäller Björken så tänker jag mig ringar, med den lägsta (Nattljus) ytterst och Underblomma innerst.

Jag kommer att komplettera den redan planterade Stockrosen med lite nya varianter som kommer att blomma först nästa år.

Direktlänkar       Inlägget:   Kategorin:   Kommentera inlägget! 
Kommentarer  I bloggen:  0   Trackbacks:  Trackback 
Om Bloggen:   Hemsida:
Tjänster Bloggportalen  Twingly Bloglovin Google Nyligen Knuff!


  
Trackback
Twingly Blog Search
Links to this page

Länka hit

Använd nedanstående rad. Markera raden, kopiera, och klistra sedan in i ditt inlägg.

Eller använd denna url: 





  Prenumerera med RSS